رفتن به محتوای اصلی

نشست آموزش سواد رسانه توسط پایگاه مطهره شهر اهرم برگزار شد

بهناز ستارزاده مدرس سواد رسانه شهرستان تنگستان در نشست آموزشی سواد رسانه در پایگاه مقاومت بسیج مطهره اهرم گفت:آموزش سواد رسانه،سپری در برابر تهدیدات رسانه ای دشمن است.
سواد آموزی

،بهناز ستارزاده مدرس سواد رسانه شهرستان تنگستان در نشست آموزشی سواد رسانه که در پایگاه مقاومت بسیج خواهران مطهره شهر اهرم برگزار شد گفت:آموزش سواد رسانه،سپری در برابر تهدیدات رسانه ای دشمن است.

ستارزاده مدرس سواد رسانه شهرستان تنگستان در ادامه افزود:آموزش سواد رسانه به کودکان و نوجوانان نه تنها آنها را در مقابل تاثیرات منفی رسانه ها محافظت می کند، بلکه آنها را در استفاده از رسانه ها و ارتباطات رسانه ای تربیت می کند.

ستارزاده از نقش سواد رسانه در تعاملات اجتماعی سخن گفت وتصریح کرد:آموزش سواد رسانه به کودکان و نوجوانان برای توانمندسازی آنها از نظر انتقادی بودن، تحلیلگری و خلاقیت رسانه ای بسیار مهم است، این آموزش می تواند از طریق برنامه های آموزشی در مدارس، کارگاه های آموزشی، کتاب ها و منابع آموزشی متنوع و همچنین تعاملات خانوادگی صورت گیرد.

این مدرس سواد رسانه اجرای موفقیت آمیز برنامه های آموزش سواد رسانه برای کودکان و نوجوانان را منوط به رعایت چند مورد دانست که عبارتند از:۱-همکاری بین اقشار مختلف جامعه ۲-آموزش ارزیابی منابع ۳_توسعه تفکر انتقادی۴_تشویق به خلاقیت رسانه ای۵_آموزش مسئولیت:۶_استفاده متعادل از رسانه ها۷_پشتیبانی والدین و مربیان.

بهناز ستارزاده درپایان این نشست نقش محتواهای تأثیر گذار در کودکان را مهم دانست وگفت:ارائه محتواهایی که ارزش های اخلاقی و اجتماعی را ترویج و به کودکان و نوجوانان کمک کنند تا درک بهتری از دنیای اطراف خود پیدا کنند، بسیار مهم است بنابراین محتواهایی که به تناسب سنی و توانمندی های آنها پاسخ می دهند و قادر به ارائه اطلاعات به طور جذاب و قابل فهم هستند، از اهمیت بسیاری برخوردارند.

دسته بندی